IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

mandag, oktober 31, 2005

Trends vedrørende de unges medievaner iflg. MTV

På New Media Days 2. dag holdt MTVs Henrik Werdelin et meget spændende og "sexet" indlæg om unges medievaner. I bedste MTV-stil blev indlægget krydret med små informationsvideoer om medieforbruget i Korea.

Henrik Werdelins vigtigste pointer var:

- Unges medieforbrug er ikke teknologidrevet...det handler om at skabe de rigtige indhold og servere det med den rigtige "vibe".
- Historiens varme, dybde og følelse er det vigtige.
- I store træk ændrer unges ageren sig ikke over tid. Der har gennem historien altid være ungdomsoprør og de unge har iflg. de ældre altid opført sig mærkeligt og uden respekt.
- Unge mennesker agerer ens over det meste af kloden (i.e. the global youth).
- Det er utroligt svært at typecaste nutidens unge idet deres personligheder er mere splittede end tidligere. Hænger sammen med et større udbud af tilbud og muligheden for at pick n' matche on demand.
- De unge har ofte virtuel identities i chatforums osv. som smelter sammen med deres fysiske identiteter.
- For at fange de unge er der behov for internationalization OG localization - et paradoks i sig selv, men grunden til at MTV har startet MTV Danmark.
- De unge skaber mere og mere deres eget medieindhold (i.e. blogs, podcasting, forummer osv.)

Af: Christian Strand