Internet annoncemarkedet i kraftig vækst
Ifølge tal for annonceomsætningen på internettet publiceret idag af Foreningen af Danske Internetmedier (FDIM) viser 3. kvartal af 2005 en vækst på hele 27% i forhold til samme periode sidste år. Det gør samtidigt kvartalet til et rekordkvartal for internetmedierne. Selvom FDIMs tal og mediebureauernes tal aldrig stemmer overens - og FDIMs tal ofte synes en smule oppustede - så er der også på bureausiden en tendens til et marked i kraftig vækst.
FDIMs meldinger lyder endvidere på at væksten især kommer fra et øget brug af særplaceringer i mediernes forskellige specialsektioner. Samme billede tegner sig hos IUM Interactive hvor der det seneste års tid har været øget fokus på kvalitet i medieplanlægningen istedetfor stor bulk-indkøb af klik.
Af: Christian Strand
FDIMs meldinger lyder endvidere på at væksten især kommer fra et øget brug af særplaceringer i mediernes forskellige specialsektioner. Samme billede tegner sig hos IUM Interactive hvor der det seneste års tid har været øget fokus på kvalitet i medieplanlægningen istedetfor stor bulk-indkøb af klik.
Af: Christian Strand
0 Comments:
Send en kommentar
<< Home