IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

torsdag, maj 04, 2006

Hvad bringer fremtiden for annoncører hos Microsoft?

Microsoft har i længere tid beta-testet deres Ad Center i bla. Frankrig og Singapore. Idag demonstrerede de så på SAS 06 en næsten færdig version. Search marketing delen ligner ufatteligt meget den vi allerede kender fra Google Adwords...men hvorfor også ændre en succes? Til gengæld ser det ud til at man fremover som annoncør kan blive mere eller mindre selvbetjent også på display ads...man kan fastsætte demografiske mål, performance succeskriterier og meget andet...faktisk mange af de samme parametre som findes på search-delen.

Derudover har Microsoft udviklet en lang række meget brugbare tools. Bla. har der lige været en demonstration af et lille værktøj, som vil kunne give en demografisk profil på folk der søger på forskellige termer. Demografien kommer fra historisk viden samlet op gennem brugere der er logget på.

Af lidt mere eksotiske annonce muligheder har MSN tilsyneladende ét af svarene på hvad man vil gøre for at ramme de folk der vælger at spole over reklamerne i programmer streamet over nettet. Microsoft opererer med et annonceformat de kalder "Speed Bumps"...i praksis er det en lille reklamefilm som ligges ind over billedet af de reklamer der spoles...istedetfor at se reklameblokken i hurtigt tempo ser man altså istedetfor en tilpasset reklamefilm.

Microsoft tror også meget på at man skal kunne interagere med alt content. For annoncører giver det rigtig god mening og uanede muligheder. F.eks. kunne man forestille sig, at man kunne klikke på Sarah Jessica Parker's røde kjole i et "Sex & The City" afsnit...man bliver så ledt hen på et producent site eller en webbutik, hvor man kan købe kjolen. Product Placement vil med sådan en teknologi pludselig kunne bruges aktivt og direkte som respons medie!

Af: Christian Strand