IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

onsdag, maj 03, 2006

Lad være med at forbedre en dårlig idé...start hellere forfra!

MSN Strategic Account Summit's første indslag var en paneldiskussion med
Jim Stengel, Global Marketing Officer, Procter & Gamble
Rishad Tobaccowala, CEO, DeNuo
Dan Wieden, President & CEO, Wieden & Kennedy

Panelet diskuterede først og fremmest brand building på internettet. De vigtigste pointer var
- Brands er vigtige og handler om følelser...også på nettet
- Gode brands er autentiske
- Let go...do something new
- Gør brandet menneskeligt med en ærlig dialog
- Fokuser på at bygge relationer og ikke på teknologien
- Gør en positiv forskel i forbrugernes liv ved at være relevant
- Drop terminologien "forbrugere"...de fleste af os definererer alligevel ikke os selv gennem et brand

Der opstod også en ret interessant diskussion om metrics på nettet...altså hvordan og hvad skal man måle ifm. en kampagne. Panelet var her enige om at man som udgangspunkt bør måle alt og så justere til ifht. hvad der er vigtigt.

Seancens måske mest interessante pointe var at man skal passe på hvordan man tolker metrics på nettet. Man skal ikke forsøge at forbedre en dårlig idé men måske snarere tage en beslutning om at starte forfra...eller som Dan Wieden formulerede det..."know when to flush the toilet.

Af: Christian Strand