IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

torsdag, april 27, 2006

Op til 60% af alle marketing kroner er spildte!

denne uges MSN MediaCast har vi gjort lidt af et scoop. Gæsten er ingen mindre end marketing-guruen John Philip Jones - manden bag "Short Term Advertising Strength" (STAS) og den deraf afledte teori om vigtigheden i at ramme brugerne bare én gang i købssituationen. Til dagligt underviser John Philip Jones på Syracuse University i New York, men derudover rejser han jorden rundt som gæsteforelæser på diverse business schools. Pt. er han I København på Copenhagen Business School.

John Philip Jones postulerer i vores eksklusive rundbordsdiskussion blandt andet at op til 60% af alle marketing kroner er spildte fordi annoncørerne er for statiske i deres medievalg. Herudover kommer han også omkring emnerne:

- Reklamebranchens tilstand...herunder at mediebureauerne har kørt de kreative bureauer bagud!
- Globale trends
- De kreative bureauers manglende evne til at tænke ud af boksen
- Effektive reklamekampagner
- Kreativitet og talent
- Research modeller og test af effekt

Download det seneste MediaCast med John Philip Jones på http://advertising.msn.dk/mediacast eller gå på opdagelse i arkivet af udsendelser på http://advertising.msn.dk/mediacast/arkiv. Vi har allerede haft mange spændende personligheder fra den danske reklame- og mediebranche i studiet. Du kan blandt andet høre de sidste to ugers udsendelser om arbejdet i Dansk Marketing Forum og mulighederne indenfor og status på In Game Advertising. Du kan lytte via din computer eller din digitale medieafspiller og hvert afsnit varer 15 til 20 minutter. Hvis du er særligt fremme i skoene, tilmelder du MediaCast som ”RSS feed” til f.eks. iTunes eller Live.com. Så downloader din computer nemlig automatisk det nyeste afsnit hver torsdag og så kan du f.eks. høre det, når du er på farten.

Af: Christian Strand