IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

onsdag, august 30, 2006

Nu kan reklamer syes ind i downloadet medie content og gamle tv-serier

Det amerikanske firma Podbridge (www.podbridge.com) har tilsyneladende fundet en løsning på problemet med at downloadet medie content med reklameblokke hurtigt får uaktuelle reklamer. De har patenteret en teknologi som gør det muligt at "stitche" (eller "sy" om man vil)friske reklamer ind i gammelt content...hvis altså brugeren er online med sit content på et eller andet tidspunkt.

Et tænkt eksempel er et podcast med indbyggede reklameblokke. Brugeren downloader podcastet men lytter ikke til det før 2 uger senere. I løbet af 2 uger kan en reklame sagtens blive frygteligt uaktuel, men Podbridge kan nu sørge for, at reklameblokken i det downloadede content løbende udskiftes med aktuelle annoncører. Podbridge stopper dog ikke ved at facilitere aktuelle reklamer i podcasts og videocasts, for teknologien kan også bruges på f.eks. harddisk optagere. Har man f.eks. 1 år gamle afsnit (med reklameblokke) liggende af en tv-serie fra TV3, så kan man via Podbridges teknologi i princippet ligge nye reklamer ind!

Pludseligt har gamle optagelser altså muligheden for at blive genfødt som reklamemedier! Denne gang bliver det så ikke TV3, som tjener pengene, men teknologileverandører a la Podbridge!

Så mangler vi bare en løsning på problematikken med at man kan spole helt over reklameblokke!

Af: Christian Strand