IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

mandag, august 07, 2006

Kan et mediebureau virkelig eje medier???

Computerworld skrev i fredags (d. 4. august), at Mediebureauet Notabene.net er ved at etablere egne net-medier, som kan bruges til at skaffe trafik til bureauets kunder (artikkel: http://www.computerworld.dk/art/35034?a=newsletter&i=592). Dette er selvfølgelig en nyhed der kan få andre mediebureauer til at se rødt ... "Hvordan kan et mediebureau selv eje medier, med intentionen om, som udgangspunkt, at benytte dem til deres annoncører"???

Hvis Notabene.net rent faktisk agerer som et mediebureau - altså planlægger, forhandler og indkøber kampagner online - så er det for det første dybt problematisk og samtidig ikke videre velovervejet, at udvikle egne medier med intention om at bruge disse ... For hvor bliver objektiviteten nu af, ifht. annoncør-rådgivningen? Som annoncør ville jeg få MEGET kolde fødder, hvis mit mediebureau begyndte at integrere sig i medie-leddet, og allokerede mine mediebudgetter på disse egne medier!

Nu kan man selvfølgelig argumentere for, at det er en overdrivelse af Notabene.net at kalde sig selv for et mediebureau (Notabene.net har hovedsagelig beskæftiget sig med Search Marketing), men hvis de selv ønsker at udsende signal om at være et mediebureau og dermed uvildig medierådgiver for annoncørerne, bør man nok overveje denne medieintegration endnu en gang.

Af Rune Kiowsky

1 Comments:

  • At 07 august, 2006 11:46, Anonymous Anonym said…

    Helt enig i dine betragtninger. Jeg synes kun dette beviser, at den sidste glade dot.com'er ikke er død endnu...

     

Send en kommentar

<< Home