IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

torsdag, august 03, 2006

Krak går head-to-head med Google

Til september regner Krak med at lancere en ny udgave af deres søgetjeneste, som vil være designet til at tage kampen op med Google. Krak kommer til at kunne levere søgeresultater indenfor et så afgrænset og præcist geografisk område, som man endnu ikke har set det i Danmark. Google tilbyder lokale søgninger i Danmark på landeniveau...Krak vil gøre det muligt at vælge regioner eller byer!

Her kommer Krak til at stå meget stærkere ifht. de lokale danske annoncører, for dette micro-fokus på Danmark har Google ikke på nuværende tidspunkt...og med Googles amerikanske approach er det svært at forestille sig, at de får det indenfor det næste stykke tid.

Krak kommer til at være en endnu vigtigere spiller på rubrikmarkedet og som vindue for den lille lokale skobutik på hovedgaden i Nørresundby...om de kommer til at tiltrække de store nationalt favnende annoncører i højere grad end nu er dog et helt andet spørgsmål. Alle vores erfaringer siger, at Kraks brugere idag er stort set banner-blinde, så det vil ihvertfald kræve en helt anden profilering i markedet, en helt anden aggressivitet overfor kunder og mediebureauer, samt en anden form for annoncering og afregning end den Krak tilbyder pt. For selvom Kraks søgeresultater får mere lokal relevans end Googles, så er det stadig Google og deres produkter og afregningsmetoder som de skal konkurrere med. Krak er ikke en indholdsportal - og bliver det nok aldrig - men en søgetjeneste...en rigtig GOD søgetjeneste tilmed. Derfor vurderer vi at Kraks annonceprodukter også skal afspejle dette, og at de som minimum skal være i stand til at spejle Googles annonceprodukter og afregningsmetoder. Flyttes fokus fra de bannere - som al erfaring siger brugerne ikke ser - til den respons-model med søgerelevante annoncer, som vi ved virker hos Google, så skal de store annoncører også nok komme!

Tjek betaversionen af det nye Krak på
http://www.beta.krak.dk

Af: Christian Strand

1 Comments:

Send en kommentar

<< Home