IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

torsdag, juni 22, 2006

Microsoft svarer igen overfor Googles mange produktlanceringer


Efter mange måneder, hvor Google næsten ugentligt har lanceret det ene produkt efter det andet, har Microsoft i dag lanceret Microsoft Adcenter Labs...en samling af små men ekstremt brugbare og interessante tools. Sitet er en tidlig version men vil løbende blive udbygget med flere tools, samtidigt med at de eksisterende tools vil blive videreudviklet. Adcenter Labs kan findes på http://adlab.microsoft.com.


På Adlabs kan du blandt andet på "Demographics Prediction" få en demografisk profil på folk der søger på f.eks. ordet "fodbold"...71% er mænd...nok ikke helt skævt! Prøv selv med andre ord på http://adlab.microsoft.com/DPUI/DPUI.aspx.

Et andet brugbart værktøj er "Search Funnels", som gør brugerne i stand til at se hvilke ord der typisk søges på før eller efter et bestemt søgeord. Ved en søgning på "soccer" kan man eksempelvis se at der typisk søges på "sport" og "football" inden "soccer"...prøv selv på http://adlab.microsoft.com/searchfunnel/. Ingen tvivl om at "Search Funnels" kan blive et ekstremt brugbart værktøj når man skal vælge søgeord og blive klogere på brugeradfærd i søgemaskinerne.

Vi følger spændt udviklingen i krigen mellem Microsoft og Google, og håber at der for annoncørenes skyld snarest kommer et seriøst modspil til Google i Danmark...et er at teknologien hos Microsoft er på plads, men med annoncørbriller skal der også være en hvis volume der bruger den teknologi.

Af: Christian Strand