IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

mandag, maj 22, 2006

Oplevelsessamfundet ændrer virksomheders måde at kommunikere på

I denne uges MSN MediaCast har vi besøg af Rolf Jensen, som er fremtidsforsker og Chief Imagination Officer i Dream Company. Rolf er ivrig foredragsholder og har derudover forfattet et utal af bøger - de 2 kendteste er Dream Society og Fremtidsmagerne.Vi diskuterer i ugens MediaCast blandt andet hvordan oplevelsesøkonomien og den stigende grad af selviscenesættelse påvirker de virksomheder, som gerne vil trænge igennem hos forbrugerne. Hør også hvad Rolf ser af trends for den nærmeste fremtid og hvad han mener med "X-teorien".

Keywords til ugens MediaCast er:
- Oplevelsessamfund
- Selviscenesættelse
- Blogging
- Eksperthierarkiet forsvinder og vi bliver alle eksperter
- Private produktanmeldelser og brugerskabte encyklopædier
- Et produkts fortælling skal komme fra hjertet
- Decentralisering
- X-teorien
- Fortællingskøbere
- Fragmentering i medielandskabet
- Vi vil gerne skille os ud men også gerne være ligesom de andre!
- Rollogi
- Er målgruppe begrebet på vej ud?


Download den seneste MediaCast på http://advertising.msn.dk/mediacast eller gå på opdagelse i arkivet af udsendelser på http://advertising.msn.dk/mediacast/arkiv. Er du utålmodig kan du blot klikke på følgende link og lydfilen downloades automatisk http://fastbridge.dk/podcast/mp3/MSN_mediacast_19.mp3.

Relaterede links:

IUM Interactives blog - http://iuminteractive.blogspot.com
Dream Company – www.dreamcompany.dk
Live.com - www.live.com
NikeID - www.nikeid.com
P&G's forbrugerpanel - www.tremor.com
Wikipedia - www.wikipidia.org
Urban Dictionary - www.urbandictionary.com

Af: Christian Strand