IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

torsdag, maj 11, 2006

Hvordan agerer et gammelt bladhus i den digitale verden og kan man tjene penge på indhold?

I denne uges MSN MediaCast har vi besøg af Gregers Wedell-Wedellsborg som er direktør for Berlingske Nye Medier. Vi snakker med Gregers om hvordan et gammelt traditionsberiget (og måske tynget) bladhus agerer i den favre nye digitale verden. Vi kommer vidt omkring i diskussionen, og Gregers åbner blandt andet lidt op for Metropols strategi. Endvidere diskuterer vi forretningsmodeller og de seneste års store ændringer på annoncemarkedet.

Keywords til ugens MediaCast er:
- Berlingske Nye Medier
- Berlingskes rolle online
- Web 2.0
- Hvad sker der hos Berlingske i den nærmeste fremtid?
- Skal Berlingske have en mobilportal?
- Forretningsmodeller og indhold
- Revenuesplit på indhold
- Salg af enkelthistorier
- Store ændringer på online annoncemarkedet
- Skal MSN være indholdsproducent?
- Hvad fik Berlingske ud af at indføre login på www.berlingske.dk?
- Oprustning hos medierne og uopdyrket potentiale
- Kæmpe forskel på medieforbrug og allokering af mediekroner
- Stigende fokus på kvalitet

Download den seneste MediaCast på http://advertising.msn.dk/mediacast eller gå på opdagelse i arkivet af udsendelser på http://advertising.msn.dk/mediacast/arkiv. Er du utålmodig kan du blot klikke på følgende link og lydfilen downloades automatisk http://fastbridge.dk/podcast/mp3/MSN_mediacast_18.mp3. Vi har allerede haft mange spændende personligheder fra den danske og udenlandske reklame- og mediebranche i studiet. Blandt andet kan du finde episoder med Steve Ballmer og John Philip Jones. Du kan lytte via din computer eller din digitale medieafspiller og hvert afsnit varer 15 til 20 minutter. Endelig kan du også tilmelde dig MSN MediaCast som "RSS feed" til f.eks. iTunes eller Live.com. Så downloader din computer nemlig automatisk det nyeste afsnit hver torsdag og så kan du f.eks. høre det, når du er på farten.

Har du forslag til hvad MediaCast skal tage op i kommende programmer, så send en mail til t-helleb@microsoft.com.

Del gerne denne mail med din omgangskreds, hvis du kender nogen som MediaCast kunne være relevant for.

Relaterede links:
IUM Interactives blog - http://iuminteractive.blogspot.com
Metropol Online – www.metropol.dk
Live.com - www.live.com

Af: Christian Strand