IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

mandag, maj 29, 2006

TV2 vil satse på online!

TV2's økonomidirektør Anders Kronborg fastslår idag i Mediawatch, at TV 2 skal have en langt større omsætning fra online, og tv-stationens nyhedstjeneste på nettet skal relanceres. Samme sted kommer det frem, at TV2's omsætning af bannerreklamer på internettet længe har ligget på årligt omkring 20-25 millioner kr., og at det stort set er samme niveau som i 2001.

I et marked med årlig vækst i nærheden af 30% virker det helt utroligt, at TV2 ikke har formået at kapitalisere på deres gode content platform og som minimum have opnået samme vækst som markedet! Kigger vi endvidere på tendensen at reklamekronerne flytter sig fra brede klikkampagner til kampagner placeret op af kvalitetsindhold virker TV2's resultat omend endnu mere uforståeligt.

TV2 er iflg. Mediawatch nu ved at tilknytte eksterne konsulenter, der skal se på, hvordan bl.a. tv2.dk kan blive en bedre forretning. Desuden er ledelsen i gang med at ansætte en kommerciel direktør, der skal sætte skub i online forretningen.

Hos IUM Interactive kan vi kun hilse TV2's "satsning" velkommen, idet vi mener, at netop TV2 er et af de mediehuse som har en forpligtigelse til at drive markedet. TV2 har som ét af de få online mediehuse i Danmark noget gudsbenået content, så det en ærgeligt at de kommercielle muligheder på www.tv2.dk ikke har fulgt med med. Det sætter måske om noget tingene lidt i perspektiv, at TV2 her i midten af 2006 udtaler, at de vil satse på online! De har sovet i timen.

Af: Christian Strand