IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

tirsdag, juli 11, 2006

Nykredit går forrest i personaliseringsbølgen

Nike har i mange år givet deres kunder mulighed for at designe deres egne sko på www.nikeid.com og nu er den trend også nået til Danmark...til et tilsyneladende kedeligt og generisk marked. I løbet af de sidste par måneder har Nykredit nemlig kørt en konkurrence på www.mitkort.dk, hvor de besøgende kan designe deres eget VISA/Dankort. Til at starte med var det kun de 2 vindere af konkurrencen, som udover en konto med 5.000 kr., fik mulighed for at få de personaliserede kort. Nu har Nykredit dog åbnet op for at alle kan bestille kort med levering i september. Jeg har været processen igennem og har bestilt mit selvdesignede kort - vandt desværre ikke konkurrencen, selvom jeg selv synes jeg fortjente det - og glæder mig til at få det i september.

I et marked, hvor de fleste spillere tilbyder stort set det samme produkt og service, er det godt set af Nykredit at være de første som giver kunderne mulighed for at sætte deres personlige præg på deres betalingskort. Her skiller Nykredit sig pludselig ud fra mængden...eller de giver i hvert fald deres kunder mulighed for at skille sig ud og fortælle en historie. For Nykredit må det dels have været en løftestang til nye kunder og dels været en måde at binde eksisterende kunder endnu tættere. Den moderne forbruger vil i stigende grad gerne skille sig ud og være unik...det har Nykredit med simple midler formået at facilitere. Det er IUM Interactives vurdering at flere og flere annoncører vil følge trop med lignende tiltag i deres marked.

Af: Christian Strand