IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

tirsdag, juni 27, 2006

Brugerne er redaktører på Digg.com

Det amerikanske teknologi nyhedssite Digg.com (www.digg.com) foretog sidste uge en radikal og banebrydende ændring af sitet. Digg.com giver nu sine brugere mulighed for at stemme på de mest populære nyhede og videoer. Det der gør Digg.com's ændring banebrydende er at den fuldstændigt tilsidesætter redaktørens rolle og faktisk gør brugerne til de ultimative redaktører - længe leve consumer generated content! Jo mere brugerne søger efter en given historie eller stemmer på den jo højere bliver den rankeret på sitet...det er altså brugerne og IKKE journalister/redaktører der bestemmer hvad der er interessant nok til at være nyheder. Det kan vende alt på hovedet!

Digg.com er det trediestørste amerikanske site indenfor teknologinyheder og har over 304.000 registrerede brugere.

Vi vurderer at der er en god chance for at Digg.com's initiativ vil sætte yderligere skred i det paradigmeskifte der er undervejs i nyhedsverdenen - brugerne bliver mere og mere fragmenterede, blogs og andet consumer generated content kommer til, og nye publiceringsteknologier er konstant med til at omdefinere det vi forstår ved media. Flere medier vil helt sikkert følge Digg.com

Af: Christian Strand