IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

torsdag, september 07, 2006

Medielandskabet idag og de kommende 12 måneder

I denne uges MediaCast får medier og bureauer hug og råd med på vejen af Kim Angel fra Mediaid. Kim har 16 års erfaringer fra efterhånden alle sider af bordet og sidder nu en i virksomhed, der rådgiver medier omkring deres ageren i en kompliceret kommerciel medieverden. Dagens emne er medielandskabet idag og i fremtiden. Vi snakker bla. med Kim om:

- Strategisk udvikling af medier
- Uddannelse af sælgere til at tage markedsandele
- De digitale mediers kamp om mediekronerne
- Bygning af broer mellem mediebureauer og sælgere
- Manglende professionalisme hos mange medier
- Pistolsalg
- Afvejning af pris og kvalitet
- Stort personalegennemtræk på mediesiden
- Urealistiske salgsmål
- Voksende onlinebudgetter er lig øgede krav
- Er kanal planlægning vejen frem
- To skoler af annoncører...roi- eller målgruppe-orienteret
- Ét kontaktpunkt på bureauerne eller brug for kanal eksperter?
- Synliggørelse af synergieffekter
- Er Danmark foran eller bagud ifht. resten af verden?

Besøg os på http://advertising.msn.dk/mediacast eller download denne uges MediaCast direkte på http://fastbridge.dk/podcast/mp3/MSNmediacast_23.mp3. Du kan også tilmelde dig vores RSS-feed http://advertising.msn.dk/WWDocs/User/da-dk/Home/rss.xml og på http://advertising.msn.dk/rss kan du læse hvordan du gør.

Send os ris, ros eller forslag til fremtidige episoder. Har vi dit forslag inden d. 1. oktober 2006, så deltager du i konkurrencen om en Xbox 360. Send dit input i formularen på http://advertising.msn.dk/Home/default.aspx?pageid=924.

Relevante links:
www.iuminteractive.blogspot.com
www.mediaid.dk

Af: Christian Strand