IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

torsdag, juni 21, 2007

Den helt rigtige vinder af Cyber Lion Grand Prix

I går aftes blev der ved Cannes Lions uddelt Cyber Lions i en lang række kategorier. Kvaliteten og originaliteten af det nominerede arbejde var ekstrem højt i forhold til de sidste par år, og det var i det hele taget et gennemgående tema ved årets festival, at de digitale og interaktive medier har fået en meget central rolle i de fleste virksomheders kommunikation og markedsføring.

Årets Grand Prix gik til svenske Farfar og deres superfede stykke arbejde for Diesel..."The Heidies - A Hostile Takeover in Underwear". Kort fortalt går The Heidies ud på at 2 undertøjsmodeller kidnapper en sælger og burer ham inde på et hotelværelse i 5 dage. Alt blev filmet minutiøst i real time med webcams og brugerne kunne kommunikere med The Heidies og få dem til at udføre alle mulige ting...f.eks. at vokse sælgerens ben! Du kan se nogle at de mange fjollede filmsekvenser på Youtube eller besøge kampagnesitet www.diesel.com/lockin hvor de 5 dage kan genses kronologisk. Alt foregik selvfølgeligt iført Diesel undertøj. Der dukkede endvidere et utal af fansites og blogs op om The Heidies, og historien spredte sig viralt med stor succes. Sådan skal det gøres! Tillykke til Farfar. Det var fuldt fortjent og klart det mest banebrydende projekt det seneste år.

Saatchi & Saatchi København vandt fuldt fortjent en Silver Lion for deres Quicksilver Dynamite Surfer, som vi før har omtalt her på bloggen og også lavet MediaCast om.

Af: Christian Strand

Etiketter: , , ,