IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

onsdag, maj 09, 2007

Fantastisk 2006 for IUM

Markant fremgang på både bruttoavance og overskud. Bl.a. som følge af god indtjening på specialkompetencer.

For et år siden blev et pauvert resultat – endnu et af slagsen – i mediabureauet IUM (2005) forklaret af adm. dir. Michael Thim bl.a. med ændrede regnskabsprincipper på internationalt plan.
Til gengæld lovede han, at resultatet ville blive bedre i 2006. Og det løfte har han holdt.
Omsætningen steg med 5,1 pct. til 574 mio. kr., mens bruttoavancen steg med noget mere – nemlig 13,2 pct. til 37,7 mio. kr. Helt nede på bundlinjen blev et underskud i 2005 på 4,6 mio. kr. vendt til et overskud på 7,1 mio. kr.
– 2006 blev et år, hvor vi havde en almindelig drift uden ekstraordinære forhold, og hvor vi således har kunnet vise vores indtjenings-evne. Vi har haft nye kunder, som har været et godt bidrag til bundlinjen, og vi har fået en masse specialkompetencer på plads, som vi tjener på. Det kan man bl.a. se ved, at bruttoavancen steg procentuelt mere end omsætningen, siger Michael Thim, og tilføjer, at 2007 er startet rigtig godt.
– Vi ligger 30-40 pct. over samme periode sidste år, siger han.

Sakset fra Markedsføring 08-05-2007

Af: Christian Strand

Etiketter: ,