IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

tirsdag, marts 31, 2009

…and now for the news from Singapore

Vores udstationerede Interactive Manager Lars Anthonisen har sendt et lille øjebliksbillede hjem fra sin første tid i Singapore.

Lars siger:
Markedet i Singapore er rimelig up’n’coming. Nielsen lavede en undersøgelse i 07 og der blev der brugt omkring 1,6% af mediaspend på Internettet!!! Dette tal er ikke eksploderet på nogen måde, men et gæt er nok 5-10%. Underligt når man tænker på at næsten alle har bredbånd og regeringen har vedtaget en lov, der skal give alle bredbånd før 2012.

• 77% of the household have access to Internet.
• 1 in 5 spend 3-6 hours online and another 16% spend at least six hours online every day.
• Close to 90% are connected to Web via broadband speeds.
• 89% access the web from home and 74% access from work.
• Above 90% of Users Age from 7 to 34 years old have access the Internet in the past 12 months.

Sociale medier er også på vej frem, men kun lidt under 40% har en facebook profil – dog spås det at ville vækste meget i 09. Der er ikke så mange medier om buddet, så det er mest de store spillere der bruges penge på – Google, Yahoo og MSN + ad networks (dem er der en del af hernede og de er gode til vores mange regionale kampagner – de er dog stadigvæk netværk og derfor ikke altid lige pålidelige). Manglen på en FDIM organisation gør det heller ikke nemmere og derfor arbejder vi også med mange ekstra arbejdsgange (IO frem og tilbage) + underlige regler, selv på de store medier. J Indkøb foregår meget på CPC, dernæst CPM og CPA er også muligt. Evalueringer er super gammeldags og har udelukkende fokus på CTR og CPC…!!

Top sites i Singapore er:



Mobilen bliver næsten ikke brugt til marketing, selvom alle har de nyeste telefoner og går op i det…meget mærkeligt og lidt ligesom internettet.

Search er nok det mest anderledes i regionen, for selvom Google og Yahoo + MSN alle er repræsenterede så har lokale søgemaskiner (bla. Baidu og Naver) også store markedsandele i nogen af landene. Derudover ser man også banners og ret anderledes løsninger i søgningerne…måske ting der kommer til Danmark på et tidspunkt.

Af: Christian Strand (på vegne af Lars M.B. Anthonisen)

Etiketter: , , , , ,