IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

torsdag, september 28, 2006

Lancias Subservient Chickens

Burger King var de første med deres Subservient Chicken - et interaktivt website, hvor man med simple kommandoer kan få en mand i kyllingedragt i en stue til at foretage sig alle mulige mærkelige ting. Subservient Chicken var ét af de første eksempler på en kommerciel "verdensplage", som for alvor udnyttede den virale effekt på nettet, og samtidig fik kommunikeret at Burger King nu havde lanceret deres Chicken Tendercrisps. Tjek den på http://www.subservientchicken.com/.

Siden Subservient Chicken tog verden med storm i 2004 er et hav kloner indenfor stort set alle brancher dukket op. Et af de seneste er Lancias lancering af deres nye Lancia Ypsilon. Bilen bliver præsenteret af 3 langbenede modeller (mænd eller kvinder...choose your medicine), som man så kan få til at gøre alle mulige mærkelige ting. Det lugter langt væk af sex...alt imens bilen, dens rummelighed, farverne den findes i osv. bliver præsenteret!

Tjek http://www.lanciavyp.com. Det foregår på italiensk men prøv med nogen af gloserne
"gambe", "seno", "faccia", "stomaco" og "fica".

Af: Christian Strand