Markedsføringslovens nye § 9
"En salgsfremmende foranstaltning skal markedsføres således, at tilbudsbetingelserne er klare og let tilgængelige for forbrugeren og værdien af eventuelle tillægsydelser klart er oplyst.
Stk. 2. Tilbyder en erhvervsdrivende en vare eller tjenesteydelse til en bestemt pris, og har den erhvervsdrivende rimelig grund til at antage, at denne ikke vil være i stand til at imødekomme efterspørgslen i en mængde, som er er rimelig i forhold til tilbuddet og omfanget af dets markedsføring, skal den erhvervsdrivende tage et klart forbehold herom i markedsføringen".
Markedsføringslovens § 9 trådte i kraft pr. 1. januar 2007 og betyder kort og godt, at det nu er lovligt at give forbrugerne en gave (tilgift) sammen med hovedproduktet, også selvom gaven har en ikke ubetydelig værdi. Det er dog påkrævet at den reelle værdi af tillægsydelsen er tydeligt listet. Formuleringer som "gratis" osv. må ikke anvendes idet tillægsydelsen er betinget af køb af hovedydelsen.
Af: Christian Strand
Stk. 2. Tilbyder en erhvervsdrivende en vare eller tjenesteydelse til en bestemt pris, og har den erhvervsdrivende rimelig grund til at antage, at denne ikke vil være i stand til at imødekomme efterspørgslen i en mængde, som er er rimelig i forhold til tilbuddet og omfanget af dets markedsføring, skal den erhvervsdrivende tage et klart forbehold herom i markedsføringen".
Markedsføringslovens § 9 trådte i kraft pr. 1. januar 2007 og betyder kort og godt, at det nu er lovligt at give forbrugerne en gave (tilgift) sammen med hovedproduktet, også selvom gaven har en ikke ubetydelig værdi. Det er dog påkrævet at den reelle værdi af tillægsydelsen er tydeligt listet. Formuleringer som "gratis" osv. må ikke anvendes idet tillægsydelsen er betinget af køb af hovedydelsen.
Af: Christian Strand
1 Comments:
At 27 marts, 2012 09:01, reklamegaver said…
dette ville være rart om salgsfremmende produkter som shirts krus
Send en kommentar
<< Home