IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

fredag, januar 05, 2007

Markedsføringslovens nye § 9

"En salgsfremmende foranstaltning skal markedsføres således, at tilbudsbetingelserne er klare og let tilgængelige for forbrugeren og værdien af eventuelle tillægsydelser klart er oplyst.

Stk. 2. Tilbyder en erhvervsdrivende en vare eller tjenesteydelse til en bestemt pris, og har den erhvervsdrivende rimelig grund til at antage, at denne ikke vil være i stand til at imødekomme efterspørgslen i en mængde, som er er rimelig i forhold til tilbuddet og omfanget af dets markedsføring, skal den erhvervsdrivende tage et klart forbehold herom i markedsføringen".

Markedsføringslovens § 9 trådte i kraft pr. 1. januar 2007 og betyder kort og godt, at det nu er lovligt at give forbrugerne en gave (tilgift) sammen med hovedproduktet, også selvom gaven har en ikke ubetydelig værdi. Det er dog påkrævet at den reelle værdi af tillægsydelsen er tydeligt listet. Formuleringer som "gratis" osv. må ikke anvendes idet tillægsydelsen er betinget af køb af hovedydelsen.

Af: Christian Strand

1 Comments:

Send en kommentar

<< Home