IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

mandag, november 20, 2006

De ældre målgrupper falder for Second Life

Amerikanske Hitwise har holdt øje med fænomenet og er nu kommet ud med en række interessante data. Mest interessant er det, at det især er personer over 45 år der i øjeblikket opretter profiler i Second Life's virtuelle verden. I det hele taget er antallet af brugere i Second Life eksploderet.
















Læs Hitwise's rapport på http://weblogs.hitwise.com/leeann-prescott/2006/10/second_life_searches_take_off.html. Perspektiverer vi lidt og inddrager Myspace.com, så er billedet det samme...især de middelaldrende har kastet sig over communitiet.

Det indlysende at de dage hvor online communities var forbeholdte de helt unge tilsyneladende er forbi. Det er sket i takt med at de tidlige internetdages unge nu er blevet middelaldrende. Disse folk tiltrækkes stadig af internettets muligheder for at finde ligesindede med samme interesser og idéer. De færdes ikke mere på Arto-agtige sociale netværk, ej heller er de måske interesseret i Dating...nu har de kastet sig over f.eks. Second Life og Myspace.

Vi venter på de første brede danske communities med appeal for middelaldrende...der er et hul i markedet, men der er ingen tvivl om at der bliver kamp om brugerne.

Af: Christian Strand

4 Comments:

  • At 21 november, 2006 13:52, Anonymous Anonym said…

    Hvem ejer Second Life?

     
  • At 28 november, 2006 16:59, Blogger IUM Interactive said…

    Linden Lab. Besøg dem på http://lindenlab.com/

     
  • At 04 december, 2006 21:17, Anonymous Anonym said…

    Jeg tror at man skal kigge hvilke medier der har haft Second life oppe at vende inden for de seneste 6 måneder. CNN, Businessweek, Wired (flere gange) og mange flere har gjort at Second Life har fået det blå stempel som seriøst af medier som den ældre målgruppe kan identificere sig med.

    Det har helt klart været medvirkende til at de ældre målgrupper hopper med på vognen. Det ville ikke overraske mig om der snart kommer et 60 minutes indslag om fænomenet hvor de vil kigge på det som deres målgruppes "50+" svar på Myspace og world of warcraft.

    Finn

     
  • At 09 december, 2006 16:17, Anonymous Anonym said…

    Super - tak for input!

     

Send en kommentar

<< Home