IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

tirsdag, november 14, 2006

IPG satser på sociale netværk

Vores amerikanske ejere IPG har investeret et ukendt beløb i US Dollar i det store sociale college netværk Facebook.com (www.facebook.com). For alle IPG ejede selskaber betyder det, at vi får en helt unik indsigt i hvordan de sociale netværk fungerer, idet der i aftalen ligger at IPG kan datamine i Facebook's data for på den måde hurtigt at identificere nye trends og præferencer. Derudover får IPG pga. ejerandele også mulighed for at eksperimentere med dels opbygning, funktionaliteter og brugernes demografi.

Vi afventer spændt situationen i Danmark, men har store forventninger til nogle super interessante learnings og data om brugernes interesser osv. Det bliver også interessant at se hvordan de internationale data matcher op med den (her på bloggen tidligere nævnte) store undersøgelse, som vi netop har lavet over danske sociale netværk. Der er fra vores lokale synspunkt ingen tvivl om, at det bla. bliver på de sociale netværk at fremtidens markedsføringsslag skal stå.

Af: Christian Strand

1 Comments:

  • At 17 november, 2006 10:48, Blogger Martin Schultz said…

    Appropos sociale netværk, så skrev New York Times i sidste uge, at Scion (Toyota's urban sub-brand i USA) nu går væk fra at annoncere på MySpace, fordi det er blevet for mainstream. De fokuserer istedet deres online aktiviteter på SecondLife.

     

Send en kommentar

<< Home