IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

torsdag, oktober 12, 2006

The Internet is the new dead!

...kryptisk formulering, men ikke destro mindre et af hovedbudskaberne hos Doc Searls, der i går talte på New Media Days 06. Doc er forfatter, foredragsholder, blogger, konsulent, grundlægger af The Searls Group og gammel reklamemand. Han kaldte i øvrigt internettet for the 5th utility og hermed mente han at internettet er blevet ligeså vigtigt for os som eksempelvis vand og el.

Et af Docs hovedbudskaber var at det gamle internet er dødt og at det nye web 2.0 lever...han kaldte også det nye net for "the live web". Live-web begrebet er opstået fordi nye net kommunikationsteknologier som blogs kombineret med blogsøgemaskiner som Technorati gør at information kan findes på nettet i det sekund det bliver publiceret. Med de gammeldags søgemaskiner som Google kan du først finde informationen, når en robot har været forbi sitet eller bloggen og har indekseret det. De nye søgemaskiner kan siges at lytte til internettet, hvorimod de gamle går på jagt efter en nål i en høstak!

Blogs var i det hele taget noget der optog Doc Searls meget og han gik så langt og sagde, at succes i 2006 afhænger af hvor mange mennesker du er forbundet til...f.eks. i blogosfæren eller i sociale netværk. Her er vi ovre i den virale tankegang, og det har da klart været en tendens på reklamemarkedet det sidste års tid. Om man så kan være så sort og hvid som Doc vil jeg nok stille et spørgsmålstegn ved...der er forskel på produkter, markeder osv.

Tjek Doc's egen blog på http://doc.weblogs.com/

Af: Christian Strand