IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

torsdag, oktober 12, 2006

Don't lock in your customers, make them love you!

Doc Searls - forfatter, blogger, foredragsholder, konsulent og grundlægger af The Searls Group - kom på New Media Days med et ret spændende indlæg, som hvis han får ret, kan betyde at hele reklame og kommunikationsbranchen bliver vendt på hovedet. Doc's hovedpointe var "Don't lock in your customers, make them love you!"...giv kunderne en grund til at tilvælge dig! Han centrerede sit postulat om det buzz word han har opfundet - Vendor Relationship Management (VRM) - og som han i øvrigt mener vil afløse CRM. VRM vil gøre traditionel reklame fuldstændig værdiløs, og kommunikation kommer fremover til at dreje sig om at have opbygget et så stort netværk med som muligt. Succes vil afhænge af hvem du er connected til og hvor mange!

Hvor står reklamebureuerne og mediebureauerne så i denne fremtid? Well, hos IUM er vi allerede igang med denne transgression og optræder for mange kunder også som kommunikationsrådgivere istedetfor blot som medierådgivere. Det betyder at kanaler som blogs, content og PR pludseligt kommer i spil. Hvis Doc får ret og VRM kommer til at sætte agendaen fremover, så betyder det også at der er mange reklamevirksomheder derude, som skal til at overveje deres forretningsmodel...store brede (og dyre) TV-reklame kampagner...jeg tror det ikke!

Af: Christian Strand