IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

onsdag, januar 11, 2006

Spådomme for 2006

Nu har jeg de sidste par dage kigget tilbage i tiden...og jeg har taget temperaturen på branchen og trends her og nu. Så hvad er nu mere oplagt, end at kigge lidt i krystalkuglen for at se, om vi kan få et glimt af hvad 2006 bringer. Tjek i øvrigt Alex Barnett Blog på http://blogs.msdn.com/alexbarn/archive/2005/12.aspx for en liste over hvad alle mulige slags folk har forudsagt vil ske i 2006...tjek samme blogs liste for 2005...der ER da nogen der ramte rigtigt!

I 2006 tror jeg følgende vil ske i Danmark:

- Omsætningen for internetannoncering vil (igen) slå alle rekorder
- Blogging bryder igennem som kommerciel kommunikationskanal- Andre annoncører end MSN vover sig ud i podcasting
- Search engine marketing (MSN Search & Google) kaprer op til 10% af alle online budgetter...på bekostning af især de gamle katalogsøgetjenester (altså rubrikannoncerne)
- MSN Search haler ind på Google som den foretrukne søgetjeneste
- Den første reklamefilm udviklet KUN til internettet lanceres
- En dansk by tilbydes fri (men sponsoreret) Wi-Fi af en leverandør...ligesom Google har gjort det i San Francisco
- AB overlever i 1. division og gør klar til at spille om oprykning til Superligaen i 2007

På globalt plan tror jeg, der er gode chancer for, at en ny (reklamefri) søgemaskine dukker op og tager store markedsandele...sådan som også Google gjorde det i sin tid. Og sådan kunne jeg blive ved med små og store forudsigelser...og du har sikkert også nogen...så tilføj dem som kommentarer til denne post.

Af: Christian Strand

Dette indlæg er oprindeligt posted på www.dia06.dk

2 Comments:

  • At 11 januar, 2006 19:46, Blogger Anders Kargaard Jensen said…

    MSN Search kommer næppe til at vinde markedsandele fra Google før kvaliteten bliver væsentligt forbedret, eller at folk bliver tvangsfodret via større integration i styresystem eller office pakke. Denne integration kommer først med Microsofts næste generation af styresystem kaldet Vista. Selv her er det spørgsmålet om folk vil vælge det nemme, eller det de har vænnet sig til er bedre resultater.

    Gennem hele 2005 har Google taget markedsandele fra både MSN og Yahoo! Både i USA men især i de hurtigere voksende markeder udenfor USA. Jeg tror at 2006 fortsætter med voksende markedsandele til Google.

     
  • At 23 februar, 2009 14:26, Blogger Anders Kargaard Jensen said…

    Faldt lige over det gamle indlæg og min kommentar til den. Det lykkedes ikke MSN at erobre markedsandele i 2006 og heller ikke de to efterfølgende år. Men det er stadig super interessant at følge søgemaskinernes indbyrdes kamp og produktforbedringer, der i sidste ende kommer forbrugeren til gode - som regel ;)

     

Send en kommentar

<< Home