IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

mandag, februar 05, 2007

En ny type product placement

For et par uger siden begyndte sæson 4 af den amerikanske serie "L Word" og allerede i sæsonens første afsnit optrådte en ny form for product placement. En af seriens personer starter websitet Ourchart.com, som er et socialt netværk, hvor brugerne kan holde styr på hvem der på kryds og tværs har sovet med hvem. Det spændende er at Ourchart.com blev lanceret samtidig i den rigtige verden og allerede nu har opbygget en fhv. stor brugerskare selvom det stadig er i en beta-version. Grænserne mellem fiktion og virkelighed udviskes, og product placement kan pludselig være andet end at en person i en serie drikker en Coke eller bruger en Sony Vaio laptop.

Af: Christian Strand