IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

onsdag, januar 24, 2007

Brugerne bytter gerne personlig data med personligt indhold

Amerikanske ChoiceStream har netop publiceret 2006-udgaven af deres Personalization Survey, og det ser ud til at internettets brugere er blevet voksne og i stadig stigende grad stoler på de nye medier og nye teknologier.

Ifht. samme tid sidste år siger 57% af alle respondenter nu, at de gerne vil afgive demografisk data mod at få et mere personligt indhold...det er en stigning på hele 24%, og det vidner helt klart om at brugerne har en voksende tiltro til nettet. Vil man have et bedre produkt og mere personligt indhold, ja så er man også nødt til at give noget af sig selv. Og nu oplever brugerne for første gang at de rent faktisk også får andet end spam ud af at give personlig data bort. På samme måde er der også en stigning på34% blandt de brugere, som synes det er helt ok at sites tracker og lagrer deres klikstrømme og købsmønstre.

Undersøgelsen viser endvidere at interessen for personalisering også gælder når vi snakker tv og mobiltelefoner.
- 45% af brugerne er utilfredse med de elektroniske tv program guides (EPG's) som de pt har adgang til. Det tager simpelthen for lang tid at finde programmer indenfor deres interesseområde.
- 47% er (i forlængelse heraf) interesseret i at få en EPG, som er bedre til at hjælpe dem med at finde shows og film, der matcher deres smag og behov.
- 62% af 18-24 årige er interesseret i personligt indhold...hvilket klart understøttes af den vækst de fleste communities har oplevet indenfor det seneste år.
- 37% af personer over 50 år er ligeledes interesseret i personligt indhold
- 50% mener at de i langt højere grad vil downloade mobile ringetoner og indhold, hvis de får et udbud der bedre matcher deres smag og behov

Af: Christian Strand