IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

fredag, januar 18, 2008

Jeg ville være meget bange...

Ugens store historie er Freeways køb af Nyhedsavisen og især hvad det betyder for de etablerede dagbladsmedier, og der er i mine øjne ingen tvivl om at de skal være bange...meget bange! I forvejen er det helt ufatteligt at de har ladet Freeway bevæge sig under radaren indtil nu, for Freeway står idag i en situation hvor de har fat i 1,1 mio. danskere på tværs af alle deres medier...1,1 mio. danskere som de har formået at fastholde på egne medier ved konstant at tilbyde dem noget nyt når de skifter alder og interresser, og 1,1 mio. danskere som de via login har fuld brugerstatistik på! Freeway har formået at migrere deres brugere fra Arto til DKBN til Dating osv...og kan de migrere bare nogen af disse videre over på Nyhedsavisen så BØR de etablerede dagbladsmedier føle sig pressede. Ja, selvfølgelig er der langt op til Ekstrabladets 1,3 brugere men der er f.eks. ikke langt op til Berlingskes ca. 500.000!

At Freeway er på vej ind på content-siden er ikke noget nyt, for tidligere på året var det IT-mediet Newz.dk der blev opkøbt...og det er idag næsten ligeså stort som den ellers traditionelle markedsleder Computerworld.dk. Bliver Nyhedsavisen det sidste content-opkøb? Jeg tror det ikke.

Men lad mig høre hvad du tror...og lad mig især høre hvad du tror, hvis du repræsenterer et af de berørte dagbladsmedier.

Af: Christian Strand

Etiketter: , , , ,