IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

fredag, maj 29, 2009

Endelig en Twitter case: Terminator Salvation

Twitter er 2009's helt store buzzword, men som det også typisk forholder sig med buzzwords, så er der ikke særlig mange der ved hvad det egentlig er...og vel at mærke hvordan man udnytter det kommercielt.

Den korte version er at Twitter er et mikroblogging værktøj, hvor brugeren med små posts på max 140 tegn kan fortælle hvad han laver i nuet. Andre brugere kan så subscribe til hans nyhedsstrøm og få den leveret enten på Twitter.com, på SMS eller via eksterne applikationer.

Marketing-mæssigt er det nok lettest at tage fat i et aktuelt eksempel for at illustrere potentialet. Ifm. den forestående premiere på Terminator Salvation har selskabet bag udviklet et Twitter-feed der tilsyneladende sender kodede beskeder til de brugere der tilmelder sig...beskeder fra Skynet (dem der kender Terminator-universet ved hvad jeg snakker om) som brugerne så kan hjælpe med at afkode. Se feedet her.

Terminator Salvation kan man få forklaret spillet, se hvem der har bidraget mest til at afkode, downloade skins til sin Twitter profil osv.

Pt. har feedet 2.999 subscribers. Det lyder ikke som en revolutionerende fanskare, men de 2.999 personer er til gengæld ekstremt engagerede i spillet og fungerer endvidere som ambassadører i Twitter-universet og deres øvrige sociale netværk.

Tak til vores Singapore-udstationerede Lars Anthonisen for tippet om historien.

Af: Christian Strand

Etiketter: , , , , ,