10 interaktive fremtidstrends: 2. Virtuelle verdener
Second Life har muligvis toppet og sandsynligvis bliver Second Life aldrig det, som mange udskreg det til. Tendensen er dog klar...virtuelle verdener er kommet for at blive og vil blive endnu mere vigtige og omfangsrige i fremtiden.
Det er jo ikke for sjov at World of Warcraft har næsten 8 millioner registrerede brugere...brugere der vel at mærke betaler 10 USD pr. måned i abonnement! Det er heller ikke tilfældigt at Google lancerer og udvikler på Google Earth og at stort set hele verden fascineres af det. Vi drages af at udforske nye verdener og leve os ind i en anden og måske mere interessant virkelighed. Ej heller er det et nyt fænomen...det var sikkert de samme kræfter der trak i gamle tiders opdagelsesrejsende...en jagt på et bedre og mere spændende liv.
Af: Christian Strand
Det er jo ikke for sjov at World of Warcraft har næsten 8 millioner registrerede brugere...brugere der vel at mærke betaler 10 USD pr. måned i abonnement! Det er heller ikke tilfældigt at Google lancerer og udvikler på Google Earth og at stort set hele verden fascineres af det. Vi drages af at udforske nye verdener og leve os ind i en anden og måske mere interessant virkelighed. Ej heller er det et nyt fænomen...det var sikkert de samme kræfter der trak i gamle tiders opdagelsesrejsende...en jagt på et bedre og mere spændende liv.
Af: Christian Strand
Etiketter: Fremtid, Second Life, teknologisk udvikling, Virtuelle verdener
0 Comments:
Send en kommentar
<< Home