Sofia's Diary...en kæmpe internet soap opera succes
Siden lanceringen i midten af marts har mere end 5 mio. "seere" logget på det sociale netværk site Bebo for at følge den nye interaktive soap "Sofia's Diary". Bare den første episode fik 1.3 mio. seere indenfor de første 4 dage.
Sofia's Diary er produceret benhårdt til at appellere til målgruppen P12-29, og omhandler den 17-årige Sofia Taylor og hendes nye liv i London. Det ser ud til at være et rigtigt match. Som sådan er Sofia's Diary næsten en kommerciel version af forrige års store Youtube-hit LonelyGirl15, og flere annoncører er også allerede sprunget på ifa. product placement (bla. Unilever's deodorant brand Sure Girl og Church & Dwight UK's tandblegningsbrand Pearl Drops Instant White).
Udover at følge historien, så kan seerne også interagere ved at poste comments og - her bliver det rigtig interessant -ved at påvirke handlingsforløbet! Hver uge skal seerne nemlig bestemme hvilken beslutning Sofia skal tage ifht. en vigtig beslutning i hendes liv...hvilket så påvirker næste uges episode.
Det her er fremtidens TV...internet-"transmitteret", on demand og interaktivt.
Af: Christian Strand
Sofia's Diary er produceret benhårdt til at appellere til målgruppen P12-29, og omhandler den 17-årige Sofia Taylor og hendes nye liv i London. Det ser ud til at være et rigtigt match. Som sådan er Sofia's Diary næsten en kommerciel version af forrige års store Youtube-hit LonelyGirl15, og flere annoncører er også allerede sprunget på ifa. product placement (bla. Unilever's deodorant brand Sure Girl og Church & Dwight UK's tandblegningsbrand Pearl Drops Instant White).
Udover at følge historien, så kan seerne også interagere ved at poste comments og - her bliver det rigtig interessant -ved at påvirke handlingsforløbet! Hver uge skal seerne nemlig bestemme hvilken beslutning Sofia skal tage ifht. en vigtig beslutning i hendes liv...hvilket så påvirker næste uges episode.
Det her er fremtidens TV...internet-"transmitteret", on demand og interaktivt.
Af: Christian Strand
Etiketter: Bebo, Fremtid, IP TV, LonelyGirl15, Trends, TV, Youtube
2 Comments:
At 11 april, 2008 22:31,
Anonym said…
Hej. Jeg er ligesom jer, interesseret i alt omkring internetkommunikation og hvordan denne kan distribueres på forskellige måder og platforme. Jeg arbejder med medier, og jeg følger jeres skriverier, udtalelser mm.... Tillykke iøvrigt med alle DIA-priserne. NÅ!!! det jeg vil spørge om er: Hvad sker der med MSN Mediacast? Har I stoppet dette?
At 14 april, 2008 12:58,
IUM Interactive said…
Hejsa. Tak fordi du følger med og tak for DIA-lykønskninger (-:
MSN MediaCast er sat i bero indtil videre. Som platform var podcasting super spændende at teste af, og det var klart et bevis på at man sagtens kan lave branded indhold folk gider at høre. Jeg tror ikke vi genaktiverer konceptet, men mon ikke vi finder på noget andet?
Send en kommentar
<< Home