IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

fredag, oktober 12, 2007

Konkurrence til Joost og dårlig nyhed for de danske tv-kanaler

Efter mange måneders spændt venten modtog jeg her for en time siden en mail om at den sociale mediaaggregator Tioti var åben for registrering. På mange måder tilbyder Tioti det samme som Joost, men det hele foregår online i browservinduet fremfor i en downloadet klient.

Det der dog her og nu gør Tioti unikt er at du allerede fra lanceringsdagen kan se de store amerikanske tv-serier som Lost, Prison Break, The Simpsons, Heroes mv. og ikke er henvist til mere obskurt indhold.

Modsat Joost virker det dog ikke som om Tioti har lavet deciderede aftaler med indholdsleverandørerne, men blot tager indholdet og gør det tilgængeligt - derfor er mange af de tilgængelige udsendelser også tekstet på meget eksotiske sprog. Er det lovligt? Svært at sige, men helt klart er det dog at Tioti har åbnet op for kampen om indholdet og at danske tv-kanaler ikke bare fremover vil kunne købe en af ovenstående serier hjem og så regne med store seertal. Der skal produceres indhold der er unikt for det danske marked.

Af: Christian Strand

Etiketter: , , , ,