IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

fredag, februar 24, 2006

Lær af Coca Colas erfaringer med mobil og interaktiv markedsføring

I denne uges MediaCast har vi besøg af Philip Philipson, som er Regional e-Marketing Manager hos Coca Cola i Danmark. Coca Coal har været en af pionererne indenfor mobil og interaktiv markedsføring i Danmark, og i udsendelsen deler Philip ud af sine mange erfaringer.
Hør blandt om Coca Colas mange erfaringer med:

- Nordiske kampagne og forskelle på adfærden i de forskellige lande
- Mobil marketing
- Permission marketing
- Marketing i form af content
- Konkurrencer
- Værdisættelse af konkurrencedeltagere
- Partnerskaber

Download det seneste MediaCast her: http://advertising.msn.dk/mediacast, eller kig i arkivet http://advertising.msn.dk/Home/default.aspx?pageid=450, hvor du kan høre tidligere episoder om f.eks. viral markedsføring, Foreningen af Danske Internetmedier, XBox360 og kreativitet på internettet.

Af: Christian Strand

fredag, februar 10, 2006

Søgemaskinernes forretningsmetoder

I denne uges MediaCast fortæller søgemaskine guruerne Kim Frederiksen fra Addvisors og Jacob Hagemann fra Notabene om søgemaskinernes forretningsmetoder, søgemaskinemarkedsføring i al almindelighed. De giver også hver især deres bud på hvordan du kommer igang med at opbygge din synlighed i søgemaskinerne.

Download MediaCast #6 gratis her http://fastbridge.dk/podcast/mp3/MSN_mediacast6.mp3

Af: Christian Strand

torsdag, februar 09, 2006

Hvad er kreativitet på internettet?

Denne uges MediaCast omhandler kreativitet på internettet. Hør Danmarks måske pt. hotteste kreative navn, Balder Olrik fra GoViral, give sine bud på hvad der skal til for at skabe opmærksomhed på internettet. Balder langer bla. ud efter sine kollegaer i branchen, men kommer også med konkrete bud på hvad han synes er fedt og har virket det sidste års tid.

Som sædvanligt giver Kasper Tøstesen fra MSN og Christian Strand fra IUM input fra hhv. medie- og mediebureau-siden. Slagets gang ledes af Henrik Busch fra IUM.

Download MediaCast her: http://advertising.msn.dk/Home/Article.aspx?pageid=450&linkid=2226.

Har du forslag til hvad MediaCast skal tage op i kommende programmer, så send en mail til t-helleb@microsoft.com. Det bedste forslag i januar/februar honoreres med en en Xbox360.

Af: Christian Strand