IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

torsdag, juni 26, 2008

Visa's unikke approach til Social Media marketing

For sit amerikanske marked har Visa målrettet små virksomheder lanceret et microsite kaldet VisaBusinessNetwork.com. Som markedsføring af sitet har Visa valgt en helt ny og anderledes approach. De har købt for 2.000.000 USD Facebook annoncer, men istedetfor på traditionel vis at bruge dem til at trække trafik til deres site, så giver de annoncerne ud i bidder af 100 USD til de første 20.000 små virksomheder som melder sig til det nye site. Visa udnytter her mediet på mediets præmisser.

Kampagnen er det til dags dato mest ambitiøse eksempel på en ny trend i USA, hvor brands giver deres marketing-kroner væk til andre i håbet om at den afledte gratis PR vil mere end betale gildet.

Mon ikke vi snart ser lignende cases i Danmark? Og måske kender du allerede til eksempler?

Af: Christian Strand

Etiketter: , ,

onsdag, juni 11, 2008

Frozen Grand Central

Vi faldt lige over denne flashmob på Grand Central Station i New York...200 mennesker der synkront stopper op og fryser til glæde og forundring for stationens resterende 500.000 daglige besøgende. Du kan se filmen der dokumenterer det nedenfor eller læse mere om eksperimentet på Improv Everywhere.



Af: Christian Strand

Etiketter: ,