IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

fredag, november 23, 2007

10 interaktive fremtidstrends: 9. Internetbaseret TV

Internetbaseret TV (IP TV) er allerede eksploderet på nettet, men det udvikler sig konstant og det er helt tydeligt at det ikke er i nærheden af at have peaket endnu. Stort set alle store online mediaopkøb og startups i 2007 har være relateret til IP TV...Google købte Youtube, MSN har over det meste af verden lanceret pendenten Soapbox og Skype-drengene Janus Friis og Niklas Zennstrom har under enorm mediabevågenhed startet Joost...og Joost kastede så hurtigt konkurrenterne Vuze, Zattoo, Babelgum m.m. af sig.





Også herhjemme har der været gang i den. Stort set alle mediehuse har i løbet af 2007 kastet sig ud i IP TV projekter, sådan at websites som f.eks. Comon, Børsen, Gamereactor og Ekstrabladet (for bare at nævne nogle stykker) har lanceret deres egne TV-programflader som en del af deres webcontent. Derudover har de traditionelle TV-stationer som DR og TV 2 også forsøgt sig med at ligge deres programmer ud som IP TV - og DR har med deres DR Update taget skridtet fuldt ud og lavet en IP TV kanal med specielt produceret indhold. Grænsen mellem on- og offline medier udviskes, og det samme sker for grænserne mellem hvad f.eks. en TV-station og et bladhus laver! Mediehusene bliver i stigende grad platformuafhængige, og især TV-stationerne synes at komme under pres fra mange nye kanter.
Med disse tendenser i øje virker planerne om det kommende digitale sendenet også helt omsonse og som noget af en fejlinvestering...TV er på vej på nettet! Ligeledes risikerer den udpegede gatekeeper, at stå med en rolle som i værste (eller bedste fald) ingen værdi har.

Et er sikkert. Om 10 år vil Internetbaseret TV være radikalt anderledes end det vi forbinder det med idag. Der vil være langt højere billedkvalitet, bedre streaming-teknologier, personalisering, indholdsdeling, indbyggede communities og meget. De traditionelle TV-stationer har umiddelbart mest at miste, men hvem kommer til at sætte agendaen i fremtiden?
Af: Christian Strand

Etiketter: , , , ,

fredag, november 16, 2007

IUM inviterer til 2 gratis seminarer: Søgemaskinemarkedsføring og IP TV

Selv om man sidder forrest i bussen, kan det være svært at få det hele med. Så kom til vores 2 gratis seminarer og bliv opdateret.


Torsdag den 29. november
...holder vi seminar om søgemaskinemarkedsføring og de mange muligheder, som nettets søgemaskiner giver for markedsføring. Programmet der byder på oplæg af Peter Friis, Country Manager for Google og Andreas Backe, Nordic Search Director fra IUM omhandler søgemarkedet som sådan samt en gennemgang af hvordan man opnår succes på søgemaskinerne, otte trin til succesfuld søgemaskinemarkedsføring – og hvad kommer der
til at ske på området i fremtiden.


Torsdag den 13. december
...holder vi seminar om IP TV. Programmet omfatter resultaterne af en stor IUM-undersøgelse,
der afdækker den danske befolknings brug af IP TV. Hvordan ser fremtidens TV-platforme ud, hvad er de første kommercielle erfaringer, og hvad er mediets potentiale? Indlæggene holdes af
Gregers Wedell-Wedellsborg, Direktør for TV 2 Interaktivt Indhold samt af Christian Strand, Group Interactive Director for IUM og Rune Kiowsky, Interactive Project Manager for IUM.

Begge arrangementer varer fra 9.00 til 12.00, men kom en halv time før og få en kop kaffe og en croissant, så du er klar, når det går løs.

Tilmeld til på http://www.iumseminar.dk/
















Af: Christian Strand

Etiketter: , , , , , ,

torsdag, november 15, 2007

10 interaktive fremtidstrends: 8. Website bliver webservices

I mange lande er vi efterhånden ved at være oppe på en internetpenetration der er så høj, at de fleste sites kun kan gøre sig forhåbninger om at vækste deres trafik hvis de går på hugst hos deres konkurrenter eller skaber et merforbrug blandt de folk der allerede er på nettet.

Konkurrencen om brugerne er intensiv, og bla. derfor tænker flere og flere sites i hvad de kan gøre for at binde brugerne tættere til sig...og det centrale er at give brugerne mere værdi...og her kommerer transformationen til webservices ind i billedet. Brugerne ønsker personligt indhold og de ønsker en grund til at besøge ét site ifht. et andet.

Skiftet er allerede i gang på mange af de communities der i øjeblikket dominerer nettet, og som eksempel kan skæves til øjeblikkets helst store vinder - både globalt og i Danmark - Facebook. Facebook er på mange måder et community som så mange andre, men alligevel er Facebook markant anderledes. Én af de centrale drivere er nemlig de mange gadgets/applikationer man som bruger kan installere på sin profil og dermed skabe værdi.

Det er for os klart at vinderne i fremtidens mediabillede bliver de udbydere der kan give brugerne noget mere end bare content...nemlig decideret brugbart content!

Ser du samme skift og har du andre eksempler fra ud- og indland?

Af: Christian Strand

Etiketter: , , , , ,

torsdag, november 08, 2007

Danmarks førende mediabureau indenfor interaktive medier søger 2 trainees

Vores afdeling for interaktive medier, IUM Interactive, søger med start snarest 2 Interactive Trainees.

Om jobbet
Som Interactive Trainee vil du blive koblet på et team af erfarne plannere, som du vil assistere med diverse opgaver og som vil stå for din oplæring og introduktion til virksomheden.

Dine primære opgaver består i at implementere banner kampagner og være med til at rapportere og evaluere kampagneeffekten. Endvidere vil der være en del ad hoc opgaver, som f.eks. kunne være at hjælpe med at lave præsentationer og indsamle markedsdata til vores internationale kontorer.

Du vil have meget kontakt til online medierne og vil lynhurtigt opbygge et stort netværk.

Jobbet er 20 timer ugentligt – men vi er fleksible i eksamensperioder, ligesom vi forventer du er fleksibel i højbelastningsperioder.

Din profil
Vi forventer at du er en person med teoretisk og måske praktisk baggrund indenfor marketing. Har du erfaring i håndtering af kunder er det absolut en fordel. Du brænder for internettet og andre interaktive medier, og er derudover analysestærk.

Det er vigtigt for os at du som person er omhyggelig og struktureret, og at du sætter en ære i at overholde deadlines. Derudover trives du i et travlt og ungt miljø og kan lide at have mange bolde i luften på samme tid. Det er et krav, at du har let til grin, er åben og sætter pris på en uformel omgangstone og virksomhedskultur.

Vi kan tilbyde
Et job i en højt internt prioriteret afdeling på et marked i kraftig vækst og under kontinuerlig udvikling. Du vil hurtigt få et stort netværk og efter endt uddannelse tager vi en snak om et eventuelt videre ansættelsesforløb. Vi lærer dig op i de forskellige tilgængelige kampagneplanlægningsværktøjer, og du vil endvidere kunne suge til dig fra nogle af branchens mest erfarne og kreative folk indenfor interaktiv markedsføring.

Din ansøgning
Lyder ovenstående som dit drømmejob, så vil vi gerne høre fra dig snarest. Send venligst en skriftlig ansøgning mærket ”Interactive Junior Planner” og vedlæg CV og eksamensbevis. Ansøgningen sendes pr. mail til cst@ium.dk (mærket ”Interactive Trainee ansøgning + dit eget navn” i mailoverskriften). Angiv endvidere hvor du har set stillingsopslaget.
Vil du vide mere om jobbet, så kontakt Group Interactive Director,Christian Strand på telefon 33 69 49 00.

Om os
IUM er et af verdens stærkeste mediabureaunetværk. IUM Interactive Danmark har netop for andet år i træk vundet prisen for bedste interaktive case i IUM worldwide.

I forhold til vores samlede stab har vi Danmarks største interaktive afdeling og dermed også det største fokus på nye interaktive medier. Derfor har vi også markedets kraftigste vækst.

Vi er pt. 62 ansatte på kontoret i København og du får 12 dedikerede kollegaer i IUM Interactive.

Vores arbejdsmiljø er frit og uformelt.

Af: Christian Strand

Etiketter: ,

Danmarks førende mediabureau indenfor interaktive medier søger Interactive Junior Planner

Danmarks førende mediabureau indenfor interaktive medier søger Interactive junior planner
Vores afdeling for interaktive medier, IUM Interactive, søger med start snarest en Interactive Junior Planner.

Om jobbet
Som Interactive Junior Planner vil du blive koblet på en erfaren planner, som du vil assistere med diverse opgaver og som vil stå for din oplæring.
Når vi vurderer du er parat, vil du få din egen mindre kundeportefølje, som du vil komme til at rådgive og have ansvaret for. Rådgivningen drejer sig naturligvis om kundernes brug af interaktive medier. Du udarbejder medieplaner, som du siden forhandler/køber ind og implementerer. Efter endt kampagneaktivitet evaluerer du og rapporterer enten skriftligt eller ved en præsentation til kunden.

Din profil
Vi forventer at du er en person med teoretisk og måske praktisk baggrund indenfor marketing. Har du erfaring i håndtering af kunder er det absolut en fordel. Du brænder for internettet og andre digitale medier, og er derudover analysestærk.

Det er vigtigt for os at du som person er omhyggelig og struktureret, og at du sætter en ære i at overholde deadlines. Derudover trives du i et travlt og ungt miljø og kan lide at have mange bolde i luften på samme tid. Det er et krav, at du har let til grin, er åben, har drive og sætter pris på en uformel omgangstone og virksomhedskultur.

Vi kan tilbyde
Et job i en højt internt prioriteret afdeling på et marked i kraftig vækst og under kontinuerlig udvikling. Du vil relativt hurtigt få et stort kundeansvar og vil endvidere have rig mulighed for at specialisere dig og blive IUM’s ledende figur indenfor et specielt interaktivt felt. Vi lærer dig op i de forskellige tilgængelige kampagneplanlægningsværktøjer, og du vil endvidere kunne suge til dig fra nogle af branchens mest erfarne folk indenfor interaktiv markedsføring.

Din ansøgning
Lyder ovenstående som dit drømmejob, så vil vi gerne høre fra dig snarest. Send venligst en skriftlig ansøgning mærket ”Interactive Junior Planner” og vedlæg CV og eksamensbevis. Ansøgningen sendes pr. mail til cst@ium.dk (mærket ”Interactive Junior Planner ansøgning + dit eget navn” i mailoverskriften). Angiv endvidere hvor du har set stillingsopslaget.

Vil du vide mere om jobbet, så kontakt Group Interactive Director,Christian Strand, på telefon 33 69 49 00.

Om os
IUM er et af verdens stærkeste mediabureaunetværk. IUM Interactive Danmark har netop for andet år i træk vundet prisen for bedste interaktive case i IUM worldwide.

I forhold til vores samlede stab har vi Danmarks største interaktive afdeling og dermed også det største fokus på nye interaktive medier. Derfor har vi også markedets kraftigste vækst.

Vi er pt. 62 ansatte på kontoret i København og du får 12 dedikerede kollegaer i IUM Interactive.

Vores arbejdsmiljø er frit og uformelt.

Af: Christian Strand

Etiketter: ,