IUM Interactive

Velkommen til mediabureauet IUM's blog om interaktiv markedsføring. IUM Interactive vil her løbende blogge stort og småt. Blog'en omhandler bla. viral markedsføring, banner markedsføring, mobil markedsføring, e-mail markedsføring og community markedsføring. Abonnér på vores blog på følgende RSS-feed http://iuminteractive.blogspot.com/rss.xml

onsdag, september 26, 2007

2007 - the year it all began

IUM Interactive har i denne uge hanket op under en mediarådgiver og besøger New York Advertising Week 2007. De 2 forgangne dage har vi været til IAB's Mixx 2.7 konference og er blevet fyldt med mange indtryk. Det HELT gennemgående tema har været content og primært det content der bliver genereret af brugerne selv i de sociale netværk som Facebook, Myspace osv. Hvordan skal man som annoncør forholde sig til det?

Alle branchens store hoveder har bidraget med deres tanker og der har været en hvis enighed om at 2007 vil blive husket som året hvor det hele begyndte...det er det år hvor brugerne tog magten og ikke gav den fra sig igen.

Det har været super spændende at høre hvordan nogle af de helt store annoncører i USA som American Express og Kraft har taget udviklingen til sig istedetfor at bekæmpe den...og vel at mærke har fået nogle fantastiske resultater ud af det. Dog er det også tydeligt at der endnu ikke er nogen der har den gyldne formel...hver annoncør er nødt til at kigge på deres marked, målgrupper og udfordringer, og herefter gøre sig deres egne erfaringer i den nye medieverden.

Af: Christian Strand

Etiketter: , , , , , , , ,

tirsdag, september 18, 2007

10 interaktive fremtidstrends: 3. Mobilt internet

Det er gået langsomt med udbredelsen af det mobile internet, men kigger vi mod Asien, så er det kæmpe stort. I USA er forventningerne at Apple's nye iPhone vil være den længe ventede katalysator. Så vi træder endnu i det vi vist kaldte "inkubationsfasen" på Handelshøjskolen.

De fleste mobiltelefoner idag fødes med webagang, men der har altid (og er til dels stadig) et usability-problem. Browser-vinduerne er for små, data-overførslen for langsom og der er mange andre små irritationsfaktorer, som bare gør det lidt besværligt at bruge mobilt internet. Dette gør Apple's iPhone op med, og om 10 år vil den måske være den teknologi vi kigger tilbage på, som for alvor gjorde det mobile internet mainstream!

Af: Christian Strand

Etiketter: , ,

torsdag, september 13, 2007

10 interaktive fremtidstrends: 2. Virtuelle verdener

Second Life har muligvis toppet og sandsynligvis bliver Second Life aldrig det, som mange udskreg det til. Tendensen er dog klar...virtuelle verdener er kommet for at blive og vil blive endnu mere vigtige og omfangsrige i fremtiden.

Det er jo ikke for sjov at World of Warcraft har næsten 8 millioner registrerede brugere...brugere der vel at mærke betaler 10 USD pr. måned i abonnement! Det er heller ikke tilfældigt at Google lancerer og udvikler på Google Earth og at stort set hele verden fascineres af det. Vi drages af at udforske nye verdener og leve os ind i en anden og måske mere interessant virkelighed. Ej heller er det et nyt fænomen...det var sikkert de samme kræfter der trak i gamle tiders opdagelsesrejsende...en jagt på et bedre og mere spændende liv.

Af: Christian Strand

Etiketter: , , ,

onsdag, september 12, 2007

10 interaktive fremtidstrends: 1. Kunstig intelligens

Kunstig intelligens (AI) har optaget verden siden 50'erne og i relation til internettet kommer det til at få stor betydning. Der eksperimenteres allerede på nettet med diverse AI-løsninger, men vi bevæger os kun i overfladen af hvad der er muligt.

AI teknologier bruges pt især hos søgemaskinefirmaer, som prøver at genopfinde den måde søgemaskinerne fungerer og finder resultater på. Et eksempel er Numenta som forsøger at bygge en søgemaskine, der fungerer som en menneskelig hjerne - inklusiv neurale netværk og cellular automatik...selvfølgelig simuleret. I praksis vil denne søgemaskine gøre det muligt at takle problemer, som er lette for mennesker at løse (f.eks. at genkende ansigter på billeder eller rytmer i musik), men som pt. er langt sværere for søgemaskiner. Det vil klart redefinere måden vi søger på.

Følg med de næste uger, hvor vi skriver lidt om de 10 fremtidstrends vi tror mest på.

Af: Christian Strand

Etiketter: , , ,